Ov-chipkaart Verloren


Verloren / Gestolen

Oude kaart geblokkeerd

Meldt uw kaart zo snel mogelijk verloren of kwijt. Vanaf de volgende dag is uw persoonlijke OV-chipkaart geblokkeerd en bent u beschermd tegen misbruik.

 

Wat gebeurt er als je je ov verloren bent of gestolen is?

Wat gebeurt er nu?

1. Wij blokkeren uw oude kaart;

2. U vraagt een vervangende kaart aan. Deze kost € 11, u betaalt via iDEAL of u beëindigt de oude kaart en vraagt uw saldo terug);

3. Wij zetten uw abonnement en/of automatisch opladen op uw vervangende kaart;

4. Wij storten het saldo van uw oude kaart binnen 15 dagen op uw bankrekening;

5. Over 3 dagen ontvangt u uw vervangende kaart en kunt u weer reizen.

defect

Is uw OV-chipkaart echt kapot? Meld uw kaart online defect. U kunt gelijk een vervangende kaart aanvragen. Deze kost € 11. U ontvangt binnen gemiddeld drie werkdagen uw vervangende kaart. Had u een abonnement of automatisch opladen op uw oude kaart? Deze zetten wij over op uw vervangende kaart. Als de kaart binnen twee jaar kapot is gegaan en de kaart niet beschadigd is, dan krijgt u de kosten van de vervangende kaart terug.

Saldo

Had u nog saldo op uw oude kaart? Dit wordt teruggestort op uw Nederlandse rekeningnummer. Dit kan niet verrekend worden met de kosten voor een vervangende kaart

Maak jouw eigen website met JouwWeb